Surrealizm klimatyczny

Czegoś takiego nawet Václav Klaus nie wymyślił: „CO2 jest zielony”. To nie żart, tylko kampania reklamowa, za którą stoi między innymi H Leighton Steward – do 2000 roku (kiedy przeszedł na emeryturę) wiceprezes firmy naftowo-gazowej Burlington Resources z siedzibą w Houston.

Oto przybliżony przekład tekstu reklamy: Kongres rozważa wprowadzenie prawa, na mocy którego dwutlenek węgla zostanie zaklasyfikowany jako zanieczyszczenie. To nas będzie kosztowało wiele miejsc pracy. Tymczasem nie ma żadnego naukowego dowodu, że CO2 zatruwa środowisko. W istocie, wyższe stężenie CO2, niż mamy dzisiaj, przyczyniłoby się do rozwoju ekosystemów i pomagałoby rozwojowi roślin i zwierząt. Proszę, działaj. Skontaktuj się ze swoim senatorem i kongresmanem już dzisiaj i przypomnij im, że CO2, to nie zanieczyszczenie, a większe stężenie CO2 skutkuje w bardziej zielonej ziemi. Wejdź na CO2isgreen.com, ponieważ wszyscy potrzebujemy CO2.

Więcej na ten temat tu

A oto kontrapunkt. Wykład fotografa przyrody Jamesa Baloga, który od 3 lat prowadzi projekt dokumentujący zmniejszanie się lodowców.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s