Różnica i powtórzenie (wersja Youtube)

Współczesny kompozytor austriacki Bernhard Lang często wykorzystuje i przetwarza elementy kultury popularnej oraz fragmenty muzyki. Oto krótkie wideo, w którym Michel Galante, szef zespołu Argento, opowiada o Langu:

Jedna z najbardziej znanych kompozycji Langa nosi wielce mówiący tytuł Differenz/Wiederholung (Różnica/Powtórzenie). Na youtubie można obejrzeć krótki reportaż z prób do innego utworu Bernharda Langa: I hate Mozart

Po odpaleniu tego wideo, youtube zaproponuje nam inny filmik: I hate Lang Lang. Wideo rozpoczyna sekwencja z udziałem Vladimira Horowitza grającego etiudę Skriabina, ale trudno się domyślić, ponieważ ścieżka dźwiękowa została usunięta na żądanie wytwórni WMG

Lang Lang jest chińskim pianistą i nie ma nic wspólnego z Bernhardem Langiem. Inny internauta zrekonstruował jednak wideo wraz z dźwiękiem i zamieścił pod tytułem „I also hate Lang Lang”. Jest tu. Oglądać raczej nie warto, ale spodobało mi się, jak autor tego filmiku uzasadnił swoje działania:

„To tylko żart i wcale tak nie myślę. Zrobiłem to, ponieważ się nudziłem i miałem trochę wolnego czasu. Naprawdę nie mam nic przeciwko Lang Langowi”.

A oto fragment filmu o chińskim pianiście, który tak rozsierdził autora pierwszej wersji filmu „I hate Lang Lang”:

Skomentuj

